Monday, November 07, 2005

en smula katt-astrof

För att följa detta oplanerade djurtema kan jag berätta lite om min dag. För stunden är jag i högsta grad fullkomligt slut. Efter ett höstlov som går att jämföra med en jättelik ormgrop som jag successivt halkade mer och mer ner i kom nu som grädde på moset den första skoldagen idag. Igår - intriger, idag - konsekvenserna för allt ont jag åstadkommit på sistone.
Fönstrena samt balkongdörren i min lägenhet skulle idag bytas ut. Jag hade lämnat mina två katter Isagel och Leanore till mina grannar en trappa ner då de är väldigt små och skulle kunna ta skada. När jag nu efter slit och släp i skolan kommer hem för att sedan hämta dem går jag ner och plingar på dörren till mina grannar. Killen öppnar med en min som menar på 'förlåt, en rosa elefant jammade förbi och åt upp dem'. Det visar sig hur som helst att Leanore (svart katt, ej den ovan alltså) har gömt sig långt uppe i deras soffa i en skarv. Jag tvingas därmed använda min obotliga vighet för att klappa henne underifrån och därmed få henne att känna att en bekant person finns i närheten. Det tog typ 20 min vilket är ganska länge om man tänker på hur dammigt det faktiskt är under en soffa.

Jag lyckades till slut, tack och lov. Nu är jag förbannat trött och sniffar in luften i min målarfärgsstinkande lägenhet med alla möbler upside down, en hög med smaskiga läxor och dessutom en hel del annat i bakhuvudet. Life sucks and then you die, men jag gillar mina katter.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

damn, vilken dag. stackars dina små kittens också

11/07/2005 5:37 PM  
Blogger pim said...

haha ja det sög fan

11/08/2005 3:07 PM  

Post a Comment

<< Home