Monday, March 05, 2007

vår!

Vad var det som hände idag egentligen? När vi vaknade och begav oss till våra respektive aktiviteter på morgonkvisten var allt plötsligt annorlunda. Nyköping doftade värme, och vägarna var torra. Det gick plötsligt att andas, och det var nästan som om alla måsten försvann i och med att en ny vecka inleddes och månförmörkelsen drog förbi.

Trots att jag helst av allt hade velat ta mig ut i spåret och springa den första vårmilen idag, drog jag ändå till gymmet efter dagens lektioner. Jag är ingen talkative type när jag tränar, men idag träffade jag en gammal (ung?) bekant
under skrotlyftningstimmarna som jag tidigare har pluggat japanska ihop med. We hit it off och jag fick höra hans livshistoria, vilken jag aldrig hade vågat fråga om när vi pluggade kanji ihop. Hur kunde jag ha missat att killen tränat svärdskonst sedan barnsben? En livs levande martial arts-studerande med andra ord! Utöver att jag blev maximalt lyrisk över varje liten anekdot han slängde in om sin grymt spännande vardag, visade det sig även att han skulle till Tokyo i april (för att stanna till juni ungefär). Jag berättade att jag skulle dit två veckor i maj, vilket i sin tur resulterade i att vi bytte mailadresser och bestämde att jag skulle få komma på ett besök till deras dojo väl där. SUGOII! En underbar chans kom, och idag tog jag den. Kanske var det vädrets förtjänst i slutändan, men fan vad tragiskt om så är.

3 Comments:

Blogger ushu said...

cool! fan jag vill också besöka en dojo i tokyo! men ja, jag tror vädret har med allt allt göra (inte för att minimalisera din effort, men du fattar). det är konstigt att ens bröst blir tre gånger lättare bara man ser solen mellan molnen.
och sist men inte minst; härligt jobbat att gå och träna! palla sånt liksom. igår gick jag och johanna (hemma på besök från london) förbi ett gym, på väg till pizzerian, och bara suckade och sa i kör 'jag skulle aldrig palla..' haha. så all creds till dig babe! PUSS

3/06/2007 10:43 AM  
Blogger pim said...

jo jag tror garanterat iaf att vissa basic stuff ger en slags grundinställning till saker och ting. typ som i den där texten du skrev för skitlänge sen att din dag blev garanterat bra om du började den med apple of my eye (ja jag vet länge sen, men iaf)

3/09/2007 5:52 PM  
Blogger ushu said...

what?! det kommer jag inte ens ihåg. vad är det för text? den måste verkligen vara gammal..

3/12/2007 10:12 AM  

Post a Comment

<< Home