Sunday, December 18, 2005

kom kom kom

Snart är det jullov. Jag går ju inte skolan längre, så egentligen inte för mig. Men det känns ändå. Alla som fortfarande går i skolan är antingen så stressande att de inte hinner prata med mig, eller så har det redan gett upp och tagit lov i förskott. Det är lite konstigt. Det är mitt första jullov som inte är ett jullov på riktigt. Fan, jag har ju haft jullov i 12 år tillbaka.

Kanske största anledningen till varför jag känner av att lovet närmar sig är för att folk kommer hem. Denna gång är det inte jag som kommer tillbaka, utan alla kommer hem till mig. Jag längtar verkligen. Det är lite mysigt, för man går runt och är glad över vissa datum i almanackan som annars skulle vara totalt obetydliga. Och under tiden dessa vänner är hemma har man rätt till att intensiv-hänga för man vet att det bara är på begränsad tid.

Ibland kan jag nog önska att jag också var en av dem som kom hem. Men det beror på att jag vill ha en annan vardag och inte att jag vill lämna mina vänner.

Så nu står jag här med öppna armar, väntandes på er. Kom hem till mig, för jag saknar er så.

7 Comments:

Blogger pim said...

det låter så mysigt bara

12/19/2005 6:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

'ill just pretend to hug you until you get here' :) .. mmm mys

/m

12/22/2005 10:59 AM  
Blogger Hampus said...

om drygt tre timmar går mitt hemvändartåg. jul i sölvesborg och så nyår med med mufflongänget i uppsala. ska jag hälsa dom något?

12/22/2005 12:52 PM  
Blogger ushu said...

åh mys! ja hälsa dom alla! ge speciellt jonathan en stor kram! och om du träffar på jesper kan du ju be honom att ringa! haha, den gamla räven! hur känner du dom?

12/22/2005 4:06 PM  
Blogger pim said...

kiba din blogg är skum as hell

12/23/2005 1:08 PM  
Blogger Hampus said...

jag känner magnus (mannen bakom sideblow) som är kömpis med jonathan. jesper har jag ingen aning om vem det är. du då?

om jag nu träffar jesper vem ska jag be ringa? (ty jag vet inte vem du är)

12/23/2005 5:29 PM  
Blogger ushu said...

okej, jag misstänkte att det var magnus du kände. kul! hälsa dom allihopa föresten. jesper äär en gammal pojkvän från min tid i uppsala och han är god vän med magnus och resten. men du kommer troligtvis inte träffa honom. fan vad kul att du känner honom. jag hatar att erkänna att världen är liten. det känns som att man tappar hoppet lite, om du fattar..

haha, nej just det. det kanske är bra att veta vem jag är om du ska hälsa till resten också. haha. jag är matilda. det finns risk för att dom endast kommer komma ihåg mig som jespers ex dock.

12/23/2005 6:49 PM  

Post a Comment

<< Home